16.11.2023

Kako pripremiti nekretninu za prodaju: savjeti za uređenje i prezentaciju

Kako pripremiti nekretninu za prodaju: savjeti za uređenje i prezentaciju
Prodaja nekretnina u Hrvatskoj kao i drugdje, nije samo financijska transakcija, već zahtijeva razumijevanje psihologije kupca, lokalnog tržišta i prilagodbu prezentacije za privlačenje pravih kupaca.

U ovom članku donosimo vam stručne savjete za pripremu nekretnine za prodaju kako biste ostavili nezaboravan prvi dojam i ubrzali proces prodaje. 

Važnost prvog dojma 

Važnost najboljeg prvog dojma u prodaji nekretnina ne može se dovoljno naglasiti. Kako kaže Barbara Corcoran, svjetski poznata agentica za nekretnine, kupci odlučuju o interesu za kupnju u prvih osam sekundi. Stoga je važno maksimalno iskoristiti taj kratak vremenski period kako bi se nekretnina istaknula.

Emocije treba ostaviti po strani i sagledati svoj prostor objektivno, jer vaša misija kao prodavatelja je da ga preobrazite u privlačan i topao ambijent u kojem potencijalni kupci mogu lako zamisliti kako stvaraju vlastite uspomene.  

Ciljanje pravih kupaca 

Hrvatsko tržište nekretnina ima svoje specifičnosti, uključujući trendove u cijenama i  preferencije kupaca. Jedan od najvažnijih aspekata prodaje je određivanje prave cijene. Nije isto prodajete li nekretninu u Osijeku, Splitu ili Zagrebu: strategija, cijene i preferencije kupaca mogu biti drukčije i za pojedine kvartove.  

Ako sagledate svoju nekretninu realno, možete pretpostaviti tko su vaši potencijalni kupci: je li to obitelj s dvoje djece koja traži blizinu škole i vrtića, ili je to primjerice investitor želi uložiti u nekretninu pogodnu za dnevni ili dugoročni najam. To znači i prilagodbu prezentacije nekretnine kako bi odgovarala specifičnoj ciljnoj skupini. 

Preobrazba doma u "nekretninu za prodaju" 

Kupci često donose odluke na temelju emocija, a ne samo racionalnih faktora. To se odnosi i na velike odluke, poput kupnje doma. Vaš dom treba preobraziti u nekretninu koja je spremna za prodaju. To uključuje depersonalizaciju prostora i prilagodbu nekretnine kako bi privukla širok spektar kupaca. Važno je ukloniti osobne predmete, poput fotografija i obiteljskih uspomena, kako bi se kupci mogli bolje zamisliti u tom prostoru. 

Priprema dokumentacije za prodaju nekretnine

Imajte pri ruci sve potrebne dokumente za prodaju nekretnine, pripremljene i dostupne. Neizostavna dokumentacija poput vlasničkog lista, građevinske i uporabne dozvole, daje kupcu osjećaj sigurnosti i pokazuje da ste odgovoran i pouzdan prodavatelj.  
Uredni papiri i pravni savjeti omogućavaju sigurnu i glatku prodaju. Osluškujte zato savjete vašeg agenta za nekretnine, jer vaša nekretnina treba biti spremna za svoje sljedeće poglavlje u rukama novih vlasnika. Ako imate nekih pravnih nedoumica, potražite pomoć stručnjaka. 

Savjeti za dekoraciju i uređenje 

Bez obzira na objektivne kvalitete nekretnine, prvi vizualni dojam može biti presudan. Jer, kako smo već spomenuli  - kupovina nekretnine je subjektivan doživljaj. Prema savjetima začetnice home staginga Barbare Schwartz detalji su ti koji čine razliku i daju toplinu doma.
 
Ulaganjem u samo nekoliko detalja, poput svježeg cvijeća na kuhinjskom stolu, svijetle jastuke i ukrasne deke, može se povećati atraktivnost nekretnine. Ovakvi dodaci stvaraju emocionalnu vezu s potencijalnim kupcima.  

Home staging: prilagodba nekretnine za tržište 

S nekoliko jednostavnih zahvata, stilizacijom nekretnine, može se složiti priča u interijeru u kojoj se novi vlasnici mogu zamisliti. Home staging je proces pripreme nekretnine za prodaju upravo kroz stilizaciju i dekoraciju.

Ako pravilno pripremite nekretninu za prodaju, možete dramatično povećati interes kupaca i ubrzati prodaju, pa i povećati konačnu prodajnu cijenu. 

Čišćenje i održavanje kao temelj home staginga 

Temeljito očistite i uredite nekretninu. To je neizmjerno bitno. Sve stvari moraju biti na svom mjestu, nema mjesta za nered ili neurednost. Profesionalno čišćenje je jedna opcija, ali možete i sami detaljno oprati sve površine, od pločica, podova do fuga.
 
Posvetite posebnu pozornost kuhinji i kupaonici - prostorijama koje su ključne u procjeni vrijednosti nekretnine.  

Ugodna temperatura i detalji dobrodošlice 

Regulirajte temperaturu prostorija, prilagođeno godišnjem dobu. Imajte na umu da kupci dolaze izvana, toplije obučeni zimi ili oskudnije ljeti. Nemojte im priuštiti temperaturni šok koji će im odvući pažnju već na samom početku razgleda stana.  
Detalji poput svježe rezanog cvijeća ili košare s voćem su suptilni znakovi vaše pažnje i gostoprimstva. 

Dodatni savjeti za uređenje: svjetlost, mirisi i boje 

Kada govorimo o uređenju nekretnine za prodaju, svjetlost, mirisi i boje nisu nevažne sitnice. Najprije, rasvijetlite prostor i podignite rolete ili uklonite tamne zavjese koje smanjuju dotok prirodnog svjetla. Koristite dodatnu rasvjetu, poput strateški postavljenih lampi, koje će osvijetliti tamnije kutove i stvoriti topao ambijent. 
Ljudi povezuju mirise s određenim iskustvima ili mjestima. Ugodni mirisi mogu stvoriti pozitivan i emotivno privlačan doživljaj, olakšavajući kupcima da se povežu s prostorom. Neugodni mirisi, s druge strane, mogu ukazivati na probleme poput vlage ili lošeg održavanja. Stoga je važno osigurati da vaša nekretnina ima svjež i ugodan miris. 

Optimizacija prostora  

Vjerojatno se i vi kao i mnogi prodavatelji pitate koliko se isplati renovacija nekretnine prije prodaje. Naravno da je kupcima, posebno u sadašnjem trenutku, kad su cijene majstora i radova poskupjele, primamljiva nekretnina spremna za useljenje. No, na vama je da pronađete ravnotežu između potrebnog ulaganja i potencijalnog povrata kroz prodajnu cijenu.  
Fokusirajte se na zahvate koji povećavaju funkcionalnost i estetiku širem spektru potencijalnih kupaca. Uklonite za početak nepotrebni i dotrajao namještaj. Stari bakin ormar ili stol za kojim ste svako jutro pili kavu za vas možda imaju sentimentalnu  vrijednost, ali budimo realni, najčešće je kupcu stari namještaj samo problem.  

S novijim i modernim namještajem, te njegovim  pravilnim rasporedom prostor se može učiniti većim i otvorenijim, što je posebno važno u manjim prostorijama.  

Renoviranje za tržište: što se isplati, a što ne 

Pri odabiru što renovirati pri prodaji nekretnine, važno je razmotriti koje će promjene najviše utjecati na povećanje vrijednosti nekretnine i privlačnost za potencijalne kupce. Evo nekoliko korisnih savjeta: 

Kuhinja i kupaonica: 

Renoviranje kuhinje i kupaonice često se smatra najisplativijim jer su to prostorije koje kupci posebno pažljivo razgledavaju. Čak i manje promjene, poput zamjene slavina, moderniziranje ormarića ili zamjena starih uređaja, mogu znatno poboljšati izgled. 

Bojenje zidova: 

Svjež sloj boje, posebno u neutralnim bojama, može osvježiti izgled cijele nekretnine. To je relativno jeftin zahvat koji može imati velik utjecaj. 

Podovi: 

Zamjena oštećenih ili zastarjelih podova može poboljšati izgled cijelog prostora. Ako je zamjena preskupa, razmotrite profesionalno čišćenje ili poliranje postojećih podova. 

Osnovni popravci: 

Popravcima koji rješavaju očite probleme, poput krova koji prokišnjava, električnih ili vodovodnih problema, slavine koja curi ili žarulje koja treperi, mogu se izbjeći nepotrebna pitanja i negativan dojam kod razgledavanja. 

Uređenje okućnice i ulaznog prostora: 

U prvom susretu kupac vidi vaš vrt ili dvorište kuće, stubište ili hodnik stana. Mali zahvati kao što su košenje trave, popravak ograde, čišćenje stubišta i zamjena otirača znatno mogu popraviti prvi dojam. Kupci dolaze u potragu za savršenom nekretninom i ne žele vidjeti razbacane cipele i jakne u hodniku.  

Ponekad se prodavatelju ne isplati ili nema vremena ulagati u skupe renovacije. U tom slučaju ili pak ako je nekretnina stradala u potresu,  bolje je ostaviti prostor takav kakav jest, omogućavajući novim vlasnicima da ga prilagode svojim potrebama. U takvim situacijama, tlocrti stana ili 3D vizualizacije mogu biti izuzetno korisni kako bi se istaknuo potencijal prostora. 

Profesionalno fotografiranje nekretnine za prodaju

Tehnike i savjeti za privlačne fotografije 

Fotografije su prvo što potencijalni kupci vide kada pregledavaju oglase. Imajte na umu da kvalitetne i profesionalno izrađene fotografije mogu značajno povećati interes za nekretninu i skratiti vrijeme prodaje. Evo nekoliko tehnika i savjeta za stvaranje privlačnih fotografija: 

Fotografirajte tijekom dana kada je svjetlost najpovoljnija, koristeći širokokutne objektive za bolji prikaz prostorija. Važno je da prostor bude uredan i bez vaših osobnih stvari u prvom planu, s minimalističkim dekorom kako bi se izbjeglo zatrpavanje prostora.  

Naknadnom obradom se može poboljšati kvaliteta fotografija, ali treba paziti da one odaju realističan prikaz nekretnine, kako se kupci ne bi razočarali na razgledavanju nekretnine uživo.  

Kako ubrzati proces prodaje nekretnine

Kad imate spremne fotografije, na korak ste do oglašavanja nekretnine. No, i pisanje opisa za oglas je pravo umijeće. U tome vam mogu svojim znanjem i iskustvom pomoći agenti za nekretnine i tako vam olakšati proces prodaje. S obzirom na njihovo poznavanje tržišta, agenti mogu pružiti neophodno vodstvo i savjete kako najbolje pozicionirati vašu nekretninu na tržištu.  

Oni će provjeriti dokumentaciju, profesionalno oglasiti nekretninu, komunicirati s kupcima, dogovoriti razgled i prezentaciju nekretnine, pregovarati s kupcima i voditi vas kroz sve korake prodaje. Agenti za nekretnine, ukratko, osiguravaju da se svaki aspekt prodaje odvija glatko i profesionalno.  

Prednosti profesionalnog pristupa i mreže kontakata 

Profesionalni agenti za nekretnine donose sa sobom bogatu mrežu kontakata, uključujući potencijalne kupce, druge agente i stručnjake u industriji. Ovo može biti neprocjenjivo u pronalaženju pravog kupca za vašu nekretninu.  

Osim toga, agenti imaju iskustvo u prepoznavanju i rješavanju potencijalnih problema koji se mogu pojaviti tijekom procesa prodaje, osiguravajući da transakcija teče što je moguće glađe. Također, agenti su vješti u pregovaranju cijena i uvjeta prodaje, što može rezultirati boljim financijskim ishodom za vas kao prodavatelja. 

Oglašavanje nekretnine 

Strategije oglašavanja na hrvatskom tržištu 

Oglašavanje igra vitalnu ulogu u privlačenju pravih kupaca. S obzirom na visoku upotrebu interneta, oglašavanje na online platformama i portalima za nekretnine je neizbježno. Ovdje se vaša profesionalno snimljena fotografija i precizno sročen oglas ističu.  

Aktivno korištenje društvenih mreža, poput Facebooka i Instagrama, Tik Tok-a, LinkedIna, za promociju nekretnine može dosegnuti širok spektar potencijalnih kupaca, posebno mlađe generacije koje sve više koriste ove platforme za pretragu nekretnina. 

Komunikacija s potencijalnim kupcima 

Kako efikasno komunicirati i prezentirati nekretninu 

U komunikaciji s kupcima koji se interesiraju za vaš oglas budite ljubazni, gostoljubivi, ali nenametljivi. Poslušajte savjet iskusnih agenata za nekretnine: više slušajte, nego što pričate. Bitno je pažljivo slušati potrebe i pitanja kupaca. To vam omogućava da prilagodite svoju prezentaciju i istaknete aspekte nekretnine koji su njima posebno važni.  

Prilagodite stil komunikacije svakom kupcu: neki vole direktnost i konkretne informacije, dok drugi cijene priču koja stoji iza nekretnine. Otvorite im sva vrata, omogućite slobodan prolazak kroz sve prostorije.  

Transparentnost kao ključ uspješne prezentacije 

U prezentaciji se ističu pozitivne karakteristike nekretnine, ali se mane ne zataškavaju. Imajte pri ruci svu potrebnu dokumentaciju i pripremite se za pitanja kupaca. Ako nekretninu prodaje za vas agencija za nekretnine, oni moraju biti upoznati sa svim detaljima, jer zainteresiranim kupcima na licu mjesta treba dati točan odgovor.  

Zaključak: ključni koraci za uspješnu prodaju 

Kako sad možete i sami zaključiti, prodaja nekretnine nije samo financijska transakcija, već proces koji zahtijeva pažljivo planiranje i angažman. Važno je uravnotežiti sve aspekte prodaje kako biste privukli prave kupce i postigli optimalnu cijenu. Zato vam donosimo 5 najvažnijih koraka i bonus savjet za prodavatelje:  
  • Priprema nekretnine: učinite nekretninu atraktivnom s minimalnim ulaganjima. To uključuje čišćenje, uklanjanje nepotrebnog namještaja i osvježavanje zidova novim slojem boje. Svakako popravite sve manje nedostatke.  
  • Kvalitetne fotografije ističu prednosti vaše nekretnine i privlače veći broj potencijalnih kupaca. 
  • Efektivno oglašavanje: koristite specijalizirane platforme za nekretnine, ali ne zaboravite i društvene mreže.   
  • Transparentnost u prezentaciji nekretnine izgrađuje povjerenje i olakšava proces prodaje. 
  • Angažiranjem agenta za nekretnine možete dobiti neophodnu podršku, od procjene vrijednosti nekretnine do pregovaranja s kupcima. 

Bonus savjet 

Psihološki trikovi poput mirisa svježe kave, tosta ili kolača tijekom prikazivanja nekretnine mogu stvoriti ugodnu atmosferu i pozitivno utjecati na odluku kupaca. 

Sveobuhvatnim pristupom koji uključuje ove savjete, postavit ćete svoju nekretninu na vrh liste želja potencijalnih kupaca. Posvećenost detaljima na koje možda i niste obraćali pozornost itekako se može isplatiti.